خجسته: ایران باید برای دریافت جایزه نوبل برنامه ریزی کند

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته: ایران باید برای دریافت جایزه نوبل برنامه ریزی کند

امیر خجسته در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری هفته نوبل، گفت: سهم ایران از نوبل نباید تا این حد پایین بماند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران افراد هنرمند، توانمند و نویسنده خوب زیاد دارد، افزود: ادبیات ایران روی جایزه نوبل را باید به خود ببیند.

وی، با تاکید بر اینکه فعال شدن ایران در بنیاد نوبل نیازمند مدیریت و سرمایه گذاری خوب و مناسب است، توضیح داد: توانمندی‌هایی که در ایران در زمینه هنر و نویسندگی وجود دارد بی نظیر است و همه این توانایی‌ها نیازمند مدیریتی کارآمد و تاثیر گذار است.

هنر و ادبیات ایران مستحق دریافت جایزه نوبل است

 این نماینده اصولگرای مجلس نهم هنر و ادبیات ایران را مستحق دریافت جایزه نوبل دانست و گفت: ایران یکی از کشورهایی است که رمان و شعرش در دنیا حرف اول را می‌زند، نکته مهم این است که باید با مدیریتی درست نخبگان پرورش پیدا کنند و از این فضا دور نشوند.

خجسته ادامه داد: اگر به نخبگان کشورمان در هر رشته‌ای جایگاه دهیم قطعا در حوزه بین‌الملل به رتبه خوبی خواهیم رسیم و می توانیم نامزد دریافت نوبل شویم.

ایران باید با نخبه پروری امتیاز بین المللی خود را افزایش دهد

 این نماینده مردم درمجلس نهم ، ادامه داد: درهرجایی که به استعدادها توجه وتوانمندی‌هایمان را خوب شکوفا کردیم به پیشرفت رسیدیم، ایران باید با نخبه پروری امتیاز بین المللی خود را افزایش دهد.

  رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم، با بیان اینکه مدیرت سطحی و روزمرگی عامل اصلی جا ماندن ایران از نوبل است، تاکید کرد: ایران باید برای دریافت جایزه نوبل برنامه ریزی کند.

 این نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه حضور ایران تاکنون به دلیل نداشتن مدیریت و برنامه ریزی قوی در نوبل ضعیف بوده است، گفت: ایران کشوری است که استحقاق گرفتن جایزه نوبل را دارد و توانمندی نخبگان ایرانی می تواند به کسب جایزه نوبل منجر شود.

جایزه نوبل معتبرترین جایزهٔ علمی است که به یک دانشمند تعلق می‌گیرد. جایزه نوبل در سال ۱۸۹۵، به وصیت کارخانه‌دار و شیمیدان سوئدی، آلفرد نوبل که بیشتر او را به دلیل ابداع دینامیت می‌شناسند، پایه‌گذاری شد. پنج جایزه به‌طور سالانه در رشته‌های فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و پزشکی، ادبیات و صلح؛ به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشترین خدمت را به بشر کرده باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:,ساعت 18:27  توسط محمد گلزار